Recenzija: album "Sloboda ili ništa"
 
07.01.2008. 'Press Online'

Autor: Milan B. Popović
Partibrejkers - CD Sloboda ili nista

Sloboda ili ništa, dugo iščekivano ostvarenje, moglo se i može se svesti na tri nokaout udarca-numere koje (ipak, ali možda i prekasno) vraćaju nadu i (kod mnogih davno izgubljenu) veru u srpski (i bilo čiji) rokenrol.


Sam kraj 2007. godine iznedrio je, čini se (kroz ovu januarsku olujnu i životnu vetrometinu u isto vreme) ponovo, ono najvrednije moguće. Pre svega, to ono nešto možete uspešno pronaći u liričkim zaveštanjima (mada, ona više nikada, izgleda, neće doseći one, nekadašnje, vrhunskog artificijalno-socijalnog ranga poput: Da li sam to ja?, Javi se, Mesečeva kći ili pak, Zemljotres), nalik trećem rednom na disku, naslovu Ništa ne očekujem, možda i u Srce kuca tu je ali, svakako, finalnom ali ne i najmanje bitnom, naprotiv, naslovu, Koliko je sati?. Pomenuta tri zvučna dokumenta su se komotno mogla zbirno pronaći na jednom maksi singlu i verodojstojno ubedljivo i samodovoljno predstaviti novi Partibrejk material, jer se, po svom muzičko-liričkom sklopu, ekspresiji, višeslojnosti i dometu koji nanovo (da li je baš tako a istini za volju a posebno kada se uporedi ono nekad i ovo sad- baš i ne?!) pomera ustaljene granice i ruši uspostavljene konvencije. Samo ta tri reza su dovoljna jer je u njima prezentovana suštinska nit i bit. Ništa više i ništa manje od toga. U njima i doslovce i samo u njima je Zoran Kostić-Cane, po ko zna koji put briljirao i postavio još jedan domaći zadatak mnogobrojnima, kako svojim sledbenicima tako i protivnicima a u okvirima žanra u kojem deluju i pop-ularne kulture (ali i van njenih okvira, bez dvoumljenja). Sloboda ili ništa, dugo iščekivano ostvarenje, moglo se i može se svesti na tri nokaout udarca-numere koje (ipak, ali možda i prekasno) vraćaju nadu i (kod mnogih davno izgubljenu) veru u srpski (i bilo čiji) rokenrol.

O tretmanu i odnosu (medija, dominantne kulturne struje i celokupnog društva) prema rokenrolu, posebno.


         Slobodan B. Popović, Press Online